Om du inte är nöjd
De allra flesta av våra kunder är nöjda, men om vi inte lyckas leva upp till dina förväntningar, hör av dig till oss! Vårt mål är att det ska vara enkelt att vara kund hos oss, även när något gått fel.
Kontakta vår kundservice först
Om du inte är nöjd med hur vi har hanterat ditt ärende ska du i första hand vända dig till vår kundservice.
Telefonnummer till vår kundservice: 0511 – 215 50
E-post till kundservice: info@billingeenergi.se
Fortfarande inte nöjd?
Om du inte är nöjd med det svar som kundservice har lämnat kan du skicka in en reklamation till oss.
Adressen är:
Billinge Energi AB
Box 324
532 24 SKARA
Märk ditt brev eller e-post med “Reklamation”.
Andra instanser
Till hjälp för dig som kund kan nämnas kommunens konsumentrådgivare samt Konsumenternas energimarknadsbyrå.
Instanser för anmälan är:
Allmänna Reklamationsnämnden
Elmarknadsinspektionen
Allmän domstol
Rättigheter för dig som kund
Konsumentens rättigheter kan du läsa om i 11 kap. Ellagen. Förutom Ellagen följer vi även Allmänna avtalsvillkor, som är en frivillig överenskommelse mellan elbranschen och Konsumentverket. I Allmänna avtalsvillkor kan du också läsa om dina rättigheter och skyldigheter som elkund.