Kontakta oss
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig så fort vi kan för offert, elrådgivning eller övriga frågor.
Aktuella elpriser
Medelspotpris (SE3): 75.73 öre/kWh
Spotpris just nu: 38 öre/kWh
Medelspotpris (1/12-21/12 (SE3): 75.73 öre/kWh
Spotpris just nu: 38 öre/kWh
Lägst idag: 6 öre/kWh
Högst idag: 44 öre/kWh

Fast eller mixat avtal med start den 1 januari kan tecknas digitalt via vår hemsida senast den 26 december. Därefter är tidigaste möjliga startdatum för fasta avtal den 1 februari.

kundservice

Telefon
0511-215 50

Telefonöppettider 

Måndag - tisdag

9.00 – 15.00 (lunchstängt 12-13)

Onsdag - torsdag
08.00 - 12.00

Fredag 
Stängt

 

Mejla gärna ditt ärende till info@billingeenergi.se där vi finns tillgängliga utöver våra telefontider.

Vid storhelger och under semesterperioder kan avvikande öppettider förekomma

info@billingeenergi.se

mejla oss

 

Vanliga frågor just nu

Här hittar du aktuella frågor från våra kunder. Hittar du inte det du söker? Se fler frågor nedan eller hör av dig till kundservice. Vi svarar på dina frågor alla vardagar i veckan.

Vad är anvisningspris?
Anvisningspris får du om du inte har tecknat något aktivt elavtal. Anvisningspriset är oftast högre än det pris du får när du gör ett aktivt val. Vi rekommenderar att du tecknar ett elavtal. Teckna här via vår hemsida (Bygg ditt elavtal) eller ring oss så fixar vi ett avtal via telefon. Vill du läsa mer om anvisningspris klickar du här.
Var kan jag besöka Billinge Energi?

Vårt huvudkontor hittar du på Sven Adolf Norlings gata 35 i Skara. Kontoret är delvis bemannat. För att avtala en tid, kontakta oss först på 0511-21550.

Vad betalar ni för min mikroproduktion som jag producerar?

Om du är mikroproducent och skickar ut el på nätet, kan du teckna ett avtal för att vi ska köpa din överskottsproduktion för
* Månadsmedelspot + 5 öre/kWh.
* Timspot
Förutsättningen är att du är elkund hos oss och att du under ett kalenderår köper minst lika mycket el från oss som du säljer.

Mer information hittar du här

Ring oss på 0511-215 50 eller mejla till info@billingeenergi.se om du vill teckna avtal.

Kan jag överta eller överlåta elavtal?
Om du eller den du vill överlåta avtalet till sedan tidigare är skriven på den adress elavtalet gäller så kan en överlåtelse ske.
I övrigt går det inte att överlåta eller överta ett elavtal.
Vem kontaktar jag vid flytt?

Om du önskar säga upp ditt elavtal på grund av flytt behöver du endast göra en flyttanmälan till ditt elnät, så sägs ditt elavtal med oss upp per automatik samma datum som du avregistreras från elnätet.

Flyttar du i Lidköping, Skövde eller Skara?
Här finner du telefonnummer till respektive elnät:
Lidköping Elnät 0510-77 11 30
Skövde Energi 0500-49 36 60
Skara Energi 0511-321 00

Gäller flytten någon annan ort?
Kontakta ditt lokala elnät.

Önskar du se över möjligheten att flytta med ditt elavtal till en ny adress?
Kontakta vår kundservice på 0511-21550

Läs mer här.

Gå till alla frågor & svar

Kontakt

Telefon
0511-215 50

Telefonöppettider 23 dec-6 jan

23 dec: 8.00-12.00
30 dec: 8.00-12.00
2 jan: 8.00-12.00

Ordinarie tider från 7 januari:

Måndag - tisdag

9.00 – 15.00 (lunchstängt 12-13)

Onsdag - torsdag
08.00 - 12.00

Fredag 
Stängt

 

Mejla gärna ditt ärende till info@billingeenergi.se där vi finns tillgängliga utöver våra telefontider.

Vid storhelger och under semesterperioder kan avvikande öppettider förekomma

info@billingeenergi.se

mejla oss

 

Vi på Billinge Energi.

Vill du komma i kontakt med oss? Hör gärna av dig till någon av oss nedan, så hjälper vi dig med ditt ärende eller din fråga.

Marcus Gustafson
VD
0511-215 61
Nathalie Lindgren
Marknadschef
0511-215 51
Mia Andersson
Controller
0511-215 62
Erik Hellman
Sälj B2B
0511-215 69
Gustav Löfving
Marknad B2B/energitjänster
0511-215 64
Angelica Svensson
Marknad
0511-215 50
Johanna Fransson (Föräldraledig)
Marknad
0511 - 215 50
Filip Svensson
Marknad
0511-215 50
Jessica Lindahl
Marknad
0511-215 50
Lisa Ekman (Föräldraledig)
Marknad
0511-215 50

ta med kraften när du flyttar.

Det är enkelt att vara kund hos oss var du än bor.
Oavsett vart i Sverige du vill bosätta dig så kontakta vår kundservice, så ser vi till att kraften fortsätter komma som vanligt.

Bra att veta inför flytt

Vanliga frågor & svar
Hur gör jag för att teckna ett elavtal?

Du bygger enkelt ett elavtal som passar dig direkt här på vår webbplats. Klicka bara på Privat eller Företag och välj “Teckna nytt elavtal”. Du är också välkommen att ringa oss på 0511-215 50 så hjälper vi dig över telefon.

Här hittar du information på

Svenska

Engelska

Farsi

Tyska

Arabiska

Har jag ångerrätt på mitt elavtal?

Ja, om du tecknat ett avtal på distans kan du ångra dig inom 14 dagar enligt

2 kap. 2 § i lagen om distansavtal. Du är dock skyldig att betala för den el du förbrukat under perioden. Kontakta kundservice om du vill utnyttja ångerrätten.

Varifrån kommer elen?
Vi handlar på den nordiska elbörsen Nord Pool, och har avtal med lokala producenter av energi från förnybara källor som sol, vind, vatten och biogas.
Säljer ni solceller?
Ja, vi säljer solceller och hjälper dig hela vägen från planering till installation. Läs mer här.
Vad gör jag om jag inte är nöjd?

Om du inte är nöjd med hur vi har hanterat ditt ärende ska du i första hand vända dig till vår kundservice på 0511 – 215 50 eller info@billingeenergi.se. Mer information om dina rättigheter som kund hittar du här.

Var hittar jag mina avtalsvillkor?
Aktuella avtalsvillkor finns här.